środa, 5 marca 2014

Ciekawostka

Ciekawostka z mojej hodowli :

Mam małą kolonię Tetramorium caespitum ( Murawka darniowiec ). Są to naprawdę ciekawe mrówki, zwłaszcza gdy mają dużo robotnic. Otóż wiele razy zauważyłem u tej koloni bardzo ciekawe zachowanie społeczne. Mianowicie, mrówka która znalazła coś do jedzenia najpierw to próbuje, następnie patroluje arenę dłuższy czas i dopiero później idzie powiedzieć o tym siostrom. Zauważyłem też, że po każdym spożyciu białka przez kolonię królowa składa jajeczka. Pokazuje to związek po między białkiem a składaniem jajeczek przez królową. Kolonia rozwija się dobrze i szybko, przy optymalnej temp. 17 - 20 stopni. Mrówki ( najlepiej ) muszą mieć dużą arenę, dzięki temu pozbędziemy ( u mnie tak było ) zbędnego wspinania po ścianach. Mrówka ta potrzebuje dość sporo miejsca do patrolowania, tworzenia śmietników oraz poszukiwania pokarmu.

Uwaga !!!

Treść głównie dla początkujących ( ale innym nie zabraniam czytać ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz